tevreden cliënt ambtenarenrecht

Ambtenarenrecht is complex en intensief. Hieronder het verhaal van een tevreden cliënt, de heer E. van der Burg, die wij door een langdurig juridisch traject hebben geloodst.  Met uiteindelijk een mooi juridisch resultaat. En wat nog belangrijker is: de heer Van der Burg kan na een voor hem vervelende periode door met zijn leven.

Hieronder treft u de inhoud van de brief aan die de heer Van der Burg over de samenwerking met Yuris aan ons heeft geschreven:

“Ik heb in augustus 2012 Yuris Rechtshulp te Tilburg in de arm genomen na getipt te zijn door een collega.
De reden voor mij om rechtshulp in te roepen was om mijn aangekondigd reorganisatieontslag als overheidsambtenaar aan te vechten, omdat ik naar mijn idee niet fair werd behandeld. Ik heb toen juist voor hun gekozen omdat zij in Nederland één van de weinige specialisten op het gebied van ambtenarenrecht zijn.

Ambtenarenrecht is erg gecompliceerd, waardoor andere rechtsbijstandbureaus niet altijd of soms helemaal geen antwoord hebben.
Verder halen instanties, toegewezen via rechtsbijstandverzekeringen, vaak niet het onderste uit de kan, waardoor sommige instanties zelfs afhaken en hun cliënt teleurgesteld achter laten. Iets wat ik persoonlijk uit mijn collegiale sfeer heb vernomen.
Dit bureau luistert goed naar hun cliënten is mijn ondervinding en ze bijten zich stevig vast in de zaak ten gunste van hun cliënten.
In mijn zaak stonden ze ook open voor mijn inbreng, omdat ik de organisatie waar ik uit kwam door en door kende. Zo werd steeds zorgvuldig de volgende stap voorbereid. De ene keer was dit telefonisch, de andere keer via een persoonlijk overleg te Tilburg. Altijd was dit in een gemoedelijke en gastvrije sfeer.
Eind juli 2014 is mijn zaak beëindigd, waarbij zij het maximale hieruit hebben weten te halen.

De tweede belangrijke reden voor Yuris Rechtshulp te kiezen zijn hun relatief scherpe tarieven. De meeste rechtsbijstandbureaus zijn namelijk 40 tot 50% duurder.
Wat mij in dit geval ook over de streep heeft getrokken is dat deze flinke investering bij een positieve afloop vaak deels of geheel door de ex-werkgever weer wordt terug betaald. In mijn geval heb ik 2/3 deel (exact 66%) van de kosten terug gekregen.

Toen mijn zaak nog volop liep en ik niet kon zeggen hoe alles af ging lopen, voelde ik mij wel sterker en zekerder staan. Het idee dat er een instantie is die voor je vecht.
Sterker nog een van de meest geharde ambtenaren van de tegenpartij slaakte een zucht van verlichting toen mijn zaak tot een einde kwam en de bemoeienis van de juristen van Yuris ophield. Dit bureau is inmiddels een geduchte tegenstander geworden van overheidsinstanties als er niet goed wordt gehandeld ten aanzien van werknemers en reorganisatieontslag.

Verder merkte ik ook dat ik mij door mijn werkgever serieuzer werd genomen dan dat ik op persoonlijke basis de juridische strijd zou hebben aangegaan.

Zoals anderen mij Yuris Rechtshulp tipten, zal ik dit anderen zeker ook aanbevelen.
Nu en in de toekomst!

Vrijdag 7 november 2014

Met vriendelijke groet,
Emiel van der Burg

Yuris Rechtshulp bedankt de heer Van der Burg voor de samenwerking en zijn bijdrage daarin. Wij wensen hem van harte veel succes voor de toekomst.

1 reactie op tevreden cliënt ambtenarenrecht

  • Het bericht begint met dat jullie cliënt door traject hebben “geloosd”. Dit moet volgens mij zijn: “geloodst”….. 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.