Onterechte boetes en boetefuiken: de dagelijkse praktijk van de verkeerspolitie

Dagelijks schrijft de politie vele boetes uit. Deze zorgen voor een miljoenenomzet voor de overheid. Als automobilist voel je je gepakt, maar de meeste mensen accepteren hun verlies en betalen de boete. Het is echter de vraag of dat altijd terecht is.

Verkeerscontrole op de N261

Op 22 juli 2014 vond een verkeerscontrole plaats op de N261, de weg tussen Waalwijk en Tilburg. De flitsauto stond, zo las ik later op de beschikking, ergens tussen hectometerpaal 14,25 en 18, op de rijbaan in zuidelijke richting. Op de N261 vinden op dit moment werkzaamheden plaats, dus waar je normaal 100 km per uur mag rijden, gelden nu verschillende beperkingen. Wie vanaf de A59 de N261 oprijdt ziet voorbij het viaduct als eerste een snelheidsbeperking naar 90 km per uur. Ongeveer 2,5 kilometer verder, nabij de afslag naar Waalwijk, wordt de snelheid verlaagd naar 70 km per uur. Kort daarop, vlak voor de afslag, waar op dit moment gewerkt wordt aan een tunnelbak, is de snelheid 50 km per uur.

flitsfoto1 eigen fotoOok ik reed op die dag over de N261 in zuidelijke richting. Enige tijd later ontving ik de bekende brief van het CJIB. Op zich reden voor chagrijn, maar deze keer vertrouwde ik het niet. Ik ben met mijn fototoestel op stap gegaan en ik heb aan de hand van de foto die ik toegestuurd kreeg van de politie gereconstrueerd waar de flitsauto heeft gestaan en hoe de foto is gemaakt. Met dank aan de karakteristieke boompjes voor het accountantskantoor aan de parallelweg werd mij duidelijk dat de flitsauto op de vluchthaven bij hectometerpaal 17 moet hebben gestaan.

Ik kon door op die locatie te gaan staan een foto maken met dezelfde achtergrond. De tijdelijke vangrail is later geplaatst. Wat bleek echter, de geconstateerde snelheidsovertreding ging uit van een maximumsnelheid van 70 km per uur, maar dat klopt niet, want op dat stuk rijbaan geldt het maximum van 90 km per uur.

Inmiddels heb ik bezwaar gemaakt tegen de beschikking, maar daarmee is wat mij betreft de kous niet af. Ik vraag mij af hoeveel mensen die dag ten onrechte zijn geflitst omdat ze zich netjes hielden aan de maximumsnelheid maar zijn geflitst omdat de camera is was ingesteld op een snelheid die 20 kilometer per uur onder het geldende maximum lag. De politie verdedigde zich met de opmerking dat op die dag de klapborden op 70 km per uur stonden. Nu rijd ik erg vaak over dit stuk weg en ik vind de verklaring van de politie erg ongeloofwaardig. Vanaf de aanvang van de werkzaamheden geldt op het eerste stuk vanaf de A59 een maximum van 90 km per uur en pas verderop geldt de beperking naar 70 km per uur. Ik vraag mij ook met terugwerkende kracht af hoe vaak dit in het verleden al is fout gegaan. Bekend uit de media zijn de fouten bij de trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Kennelijk is het niet zo zeker dat de automobilist zijn verlies moet nemen bij een verkeersovertreding en moet hij altijd bezwaar maken en precies controleren of wat wordt verweten wel juist is. Bent u ook slachtoffer van de praktijk van de politie Midden- en Westbrabant? Laat het mij weten, ik wil graag met u kijken wat we aan de boete kunnen doen.

Boetefuik

Mijn vaststelling over de verkeerscontrole op de N261 vindt plaats op hetzelfde moment dat de ANWB zijn beklag doet over de boetefuik bij de flitsstrook. Wist u dat bij een groene pijl een snelheidsbeperking geldt van 100 km per uur? Ik ben jurist, maar ik ben eerlijk: ik wist het ook niet. Nu kan ik mij niet herinneren dat ik ooit in die situatie een boete heb gehad, vaak is het toch druk en is de snelheid toch al beperkt. Toch is het opmerkelijk dat de overheid kennelijk vele boetes uitschrijft op deze rijbanen. Ik zou denken dat er bezorgdheid moet zijn, immers de snelheidsbeperkingen houden verband met de verkeersveiligheid of met het milieu. Had het dan niet op de weg van de overheid gelegen om de automobilist uitvoerig te informeren over de toegestane snelheid? Het tegendeel gebeurt echter, de overheid houdt de kaken op elkaar, en incasseert dankbaar vele boetes van onwetende automobilisten.

Juridische hulp

Heeft u wel eens een jurist ingeschakeld voor een verkeersboete? Natuurlijk niet, dat is veel te duur en daarmee is het middel erger dan de kwaal. Toch raad ik u aan deze site in de gaten te houden. Ik zal u blijven berichten over mijn ervaringen op de N261 en ik hoor graag de verhalen van lotgenoten. Verder zullen we een standaard bezwaarschrift opstellen en we gaan bezien of het mogelijk is met korte procedures en een beetje zelfwerkzaamheid van de cliënt een goede dienstverlening op dit gebied in te richten.

 

79 reacties op Onterechte boetes en boetefuiken: de dagelijkse praktijk van de verkeerspolitie

  • Wat een toeval. Ook ik ben op deze dag op deze datum om dezelfde reden. Gelukkig reed ik al zachter en was mijn snelheid 5 km te hard.
    Helaas heb ik geen bewijs meer daar de bekeuring inmiddels betaald is en het bijbehorende schrijven is weg gegooid.

    Beantwoorden
  • Hoi,
    ik heb het laatste half jaar 2 boetes gekregen op dit stuk. Dit terwijl ik zelden te hard rijd. Ik rijd tegenwoordig om om dit stuk te vermijden omdat ik er vanuit ging dat ik me ook vergist had.
    Ik heb de boetes al een tijd terug betaald, maar ik zou natuurlijk wel graag weten wat ik kan doen om dat geld terug te krijgen als het onterecht blijkt.
    kan ik nog iets doen nu ik ze al heb betaald?
    Mvg

    Beantwoorden
  • Hè Hallo
    Wilde even laten weten dat ik daar ook bekeurd ben
    En nu lees ik dit
    Had daar eigenlijk niet over na gedacht
    Maar klopt wel is daar een grote puinhoop
    Hoop daar nu wel iets meer van te horen
    Als het zo is
    Dit koste me mooi 230 eurotjes
    kan je dan toch wel iets anders mee doen
    groetjes sil verduijn

    Beantwoorden
  • Ik heb precies de zelfde boete op de zelfde plek! Ik reed netjes 90 en in de brief stond dat je max 70 daar mocht. Ik kom er helaas niet zo vaak. Dus kon het niet nakijken. Maar ik snapte er al niks van. Wat moet ik nu t beste doen? Heb al wel betaald

    Beantwoorden
  • Hallo Jos Roose,
    Na het lezen van deze blog wil ik u graag laten weten dat ik net als u op 22 juli geflitst ben op de N261. Ik reed toen 84 km per uur volgens de beschikking maar mocht dus maar 70. Ik reed ruim onder de 90 omdat ik erg bang ben voor bekeuringen… Totaal onverwacht een bekeuring omdat ik daar maar 70 had gemogen. Ik had er letterlijk buikpijn van. Hoe was dit mogelijk. Uiteindelijk met het gevoel “dit win ik toch nooit” de bekeuring maar betaald. Elke keer dat ik over deze weg rijd denk ik waar ben ik dan toch geflitst? (ja ergens tussen HMP 14,25 en 18,00…)
    Met vriendelijke groet,
    Renate Verboven

    Beantwoorden
  • Op 20-6 ben ik op de N61 HMP 14,25 tm 18.00 bekeurd omdat ik 57 heb gereden. Ik reed in noordelijke richting. Volgens mij mag je daar 70 rijden. 50 km/h geldt als je in zuidelijke richting rijd. Na correctie 54 km en dat kostte € 42 omdat de situatie dagelijks wijzigd kun je niets meer bewijzen

    Beantwoorden
  • Geachte meneer ik heb hier ook een boete liggen van maarliefst 279 euro die boete heb ik gekregen doormiddel van het rijden op de n261 dit is in de maand 17 mei gebeurt.
    we hebben bezwaar ingediend en kregen fotos van de weg en de sanctie werd verlaagd naar 225 euro ook wij voelen ons erg beet genomen. We hebben nu weer bezwaar gemaakt voor de 2de keer. Daar hebbem wij nu de dag van vandaag 9 okt een brief van gekregen dat wij nu toch binnen 2 weken 225 euro moeten betalen en dat het dan pas verder in behandeling zou worden genomen.
    we hebben bewijs van de fotos die wij hebben toegestuurd gekregen dat de flits bus die ons geflits heeft voor het bord van 50 heeft gestaan en dat wij dus dat bord van 50km pu helemaal niet hebben kunnen zien dus zijn wij 70 blijven rijden, dat was dus wat wij hebben gezien toen wij die weg opkwamen vanuit waspik.
    graag willen wij hieraan meedoen om te laten weten dat inderdaad de boetes die hier op deze weg worden opgelegd erg hoog zijn wat al niet normaal is en erg oneerlink is gegaan.
    wij hebben de officier ook laten weten dat wij altijd onze boetes netjes betalen als we die krijgen maar niet op deze manier.
    wij horen erg graag van u groeten r. De jong

    Beantwoorden
  • Beste Jos,

    ook ik ben die dag geflitst op dat stuk. Volgens de beschikking reed ik 85, waar 70 km/h is toegestaan. Ik was erg verbaasd, omdat ik regelmatig over dat stuk rijd en altijd op de snelheid let. Maar goed, verder helaas niets aan gedaan en het bedrag overgemaakt. Ben benieuwd wat jouw inzet op gaat leveren.

    Met vriendelijke groet,
    Thijs Zandwijk

    Beantwoorden
  • Ook ik ben op 22 juli geflitst op exact dezelfde locatie. Ik reed zelf toen met een snelheid van 96km per uur. Gecorrigeerd naar 93 km per uur. Indien ik 90 km per uur mag rijden zal ik hiervoor niet worden beboet. Ondanks dat ik een vermoeden had dat de toegestane snelheid niet klopt, had ik geen bezwaar gemaakt. Mede doordat ik erna niet meer heb kunnen controleren of dit wel daadwerkelijk klopt.

    Beantwoorden
  • Goedenavond meneer Roose, ik ben 3 maal geflitst op de N261. De teller staat nu op 655,-. Mijn beroep is nog in behandeling. Ik wil u met alle plezier de door mij ontvangen boetes mailen. Hartelijke groet, Kim van Oosteren

    Beantwoorden
  • hoi
    wij hebben precies op dezelfde weg met achteraf dezelfde boete gekregen bij dezelfde hmp
    maar wij hebben hem al betaald
    en op 09-05-2014 hebben we er ook een gehad bij dezelfde hmp maar dan stond er dat je maar 50 mag en daar reden we toen 64km
    heeft u nog vragen of iets dan horen we het graag
    mvg

    Beantwoorden
  • Ik heb ook een bekeuring gehad op dat stuk. En eerlijk gezegd was ik er ook van overtuigd dat ik daar 70 mocht. Maar het was 50, bleek later toen ik er paar dagen later er weer langs reed om te checken. Heb bezwaar gemaakt maar moest toch betalen. € 249,- maar liefst.
    Succes! Fijn dat u hier werk van maakt. Sterkte!
    Mag yvette budding

    Beantwoorden
  • Geachte heer Roose,

    Ik waardeer uw initiatief en sluit me er graag bij aan. Op 20 juni jl. werd ik op de N261 geflitst: daar waar op dat moment een wettelijk maximum gold van 50 kmh reed ik, gecorrigeerd, 97 kmh. Met als gevolg een onwaarschijnlijk hoge boete van 710 euro! Ik onderschrijf uw standpunt volledig en, nogmaals, ik sluit me graag aan bij uw initiatief. Waar ik ook nog problemen mee heb, is dat ik de strafrechtelijk pas medio augustus ontving, dus 2 maanden na dato van het zogeheten strafbaar feit. Zeker omdat van het opleggen van een boete toch een preventieve werking mag uitgaan, vind ik een veel te lange periode zitten tussen strafbaar feit en boete. Ik wens u veel succes in uw initiatief en hoop graag van u te vernemen. Ruud van Oudhuizen

    Beantwoorden
  • Ook ik heb daar een bekeuring gehad omdat ik 90 reed en volgens de bon maar 70 mocht. € 212 is voor mij heel veel geld en ik weet dat daar veel wordt gecontroleerd. Ik heb mijn boete wel betaald omdat ik er van uit ben gegaan dat het klopt. Hoe jan ik contact opnemen?

    Beantwoorden
  • Je kunt hoog of laag springen de bebording is helemaal okay.
    Het verkeer is nu eenmaal de gevaarlijkste bezigheid waar de gemiddelde mens zich mee bezig houdt.
    Snelheid is dé bepalende factor hoe een eventueel oneluk afloopt; vaak ook de oorzaak.

    Daarom is handhaven een goede zaak en de pakkans verhogen nog beter.

    Beantwoorden
  • Goedemorgen,
    Ook ik heb hier een bekeuring gekregen. Het is in zijn geheel onduidelijk hoe hard je daar nu precies mag. Hopelijk komt er verandering in aangezien ik elke dag deze route neem.
    Mvg k Klijsen

    Beantwoorden
  • Beste jos,
    Mijn verhaal komt overeen met zowat alle vorige reacties dus verdere toelichting is eigenlijk niet nodig…Ook ik heb de boete al netjes betaald daar ik niet verwachtte dat bezwaar iets op zou leveren. Ik heb de foto immers opgevraagd en gezien. Hopelijk kunt u iets betekenen?
    Alvast bedankt!
    Heidi Smulders

    Beantwoorden
  • Goedemorgen,
    Ik ben 21 juli bekeurd. Ik reed 100 dus tel uit je winst…
    Heb bezwaar aangetekend met zelfde reden, onduidelijk stuk en borden kort op elkaar. Heb helaas ook het bord 90 gemist, deze staat direct op de kruising en vermoed dat ik met de weg opdraaien te druk bezig ben geweest met een vrachtwagen die uit kan wijken….
    Mijn bezwaar is in behandeling.
    Mvg suzan

    Beantwoorden
  • Ook ik ben in de maand juli daar bekeurd. Kreeg een bon thuis van 285 euro, heel veel geld. Heb inmiddels bekeuring betaald in veronderstelling dat deze terecht was. Wordt graag op de hoogte gehouden van uw initiatief. Jan Broerse

    Beantwoorden
  • Ik heb daar op 1 juli een bekeuring gehad. Ik was in de veronderstelling dat ik 70 km per uur mocht rijden. Ik zag ze staan maar dacht ik hou me aan de snelheid maar blijkbaar mocht je maar 50 km. Heb inmiddels ook bezwaar ingediend en hoop dat hier iets uit komt. Met mij zijn er ook andere collega’s en vrienden bekeurd.

    Beantwoorden
  • Toen ze die dag daar flitste was de dag ervoor het bord met 70 geplaatst. 2 dagen later was het 70bord al weet gedraaid en geldde de 90snelheid weer. Ik rijd dagelijks over deze weg en dat viel mij toen op. De auto stond op de 2de auto pech haven te flitsen

    Beantwoorden
  • Hoi, op 26 mei ben ik ook op de n261 geflitst ik reed 60, maar volgens de boete mocht je er maar 50 km per uur rijden door wegwerkzaamheden.
    Super dat hier werk van wordt gemaakt en wie weet wordt het nog rechtgetrokken! Mvg karin de laat

    Beantwoorden
  • Beste Jos,
    Ook ik ben geflitst op de N261. Op 21 juli 09.01 uur tussen HMP 14,25 t/m 18,0. Ik heb een boete van Euro 293,00, omdat ik 99 km reed waar blijkbaar 70 km was toegestaan. Ik heb beroep aangetekend tegen deze beschikking met o.a. redenen als onduidelijke verkeersborden aanduiding. Ik ben nu in afwachting van hun beslissing. Ik sluit me graag aan bij jouw initiatief.

    Beantwoorden
  • Geachte heer Roose,

    Ik ben op dit traject ook geflitst, ik kreeg van het CJIB een sanctievoorstel van €450. Ik heb overigens dit voorstel geweigerd en het met succes voor laten komen. Met mij en nog 4 andere zijn wij in het gelijk gesteld dat de maximale snelheid onduidelijk was weergegeven op dit traject. De straf is omgezet naar een voorwaardelijke straf waarbij ik denk dat vrijspraak nog beter op zijn plaatst zou zijn omdat ik vind dat het in dit geval of ja of nee is. Ik heb mijn voorwaardelijke straf geaccepteerd omdat ik denk dat ik de komende 2 jaar niet in een situatie als deze terecht ga komen en omdat een voorwaardelijke straf niet direct consequenties heeft.
    Wanneer er bepaalde vorderingen zijn in deze zaak zou ik hier graag van op de hoogte willen blijven.

    M.v.g.

    Serge Langenhuijsen

    Beantwoorden
  • Ook ik heb op deze weg een bekeuring gehad..maar heb hem helaas al wel betaald.kan ik hier nog iets aan doen ?? Het was wel 118 euro

    Beantwoorden
  • Ook ik heb op deze weg een bekeuring gehad..maar heb hem helaas al wel betaald.kan ik hier nog iets aan doen ?? Het was wel 118 euro

    Beantwoorden
  • Ook ik heb op deze weg een bekeuring gehad..maar heb hem helaas al wel betaald.kan ik hier nog iets aan doen ?? Het was wel 118 euro

    Beantwoorden
  • Ook ik heb een bekeuring gehad op deze weg..118 euro. Ik heb deze al wel betaald..kan ik hier nu nog iets mee doen ?

    Beantwoorden
  • Ik ben die dag ook bekeurd. Ik heb de foto ook opgevraagd en het blijkt inderdaad dezelfde plek te zijn waar die foto gemaakt is. Ik heb inmiddels zelf foto,s ter plekke gemaakt en bezwaar aangetekend bij Openbaar Ministerie. Uitspraak kan nog 10 weken duren.

    Beantwoorden
  • Beste Dhr. Roose,

    Ook ik heb een boete gekregen wegens te hard rijden op hetzelfde traject. Waar ik enkel de borden van 90 km per uur heb zien staan wegens werkzaamheden, bleek dat ik er 50 km per uur mocht rijden. Volgens de meting reed ik na correctie 31 km te hard wat resulteerde in een boete van 431 euro met mogelijke aantekening in mijn dossier. Hoewel ik de omstandigheden op dat traject en de voortdurende veranderingen erg verwarrend vond en daarmee de boete enigszins onrechtvaardig, heb ik deze boete zonder officiële bezwaarmaking betaald.

    Met vriendelijke groet,

    Arina de Vries

    Beantwoorden
  • Geachte heer Roose,
    Ook ik ben geflitst op 22 mei 2014. 72 km langs een bord van 50 km volgens de beschikking. Wij zijn ook terug gereden en geen bord van 50 km gezien. De borden staan er zeer tijdelijk wat voor de automobilist vaak niet gezien wordt. Ik heb al betaald maar ging daarna toch twijfelen en heb een protest ingediend waar ik nog geen bericht van heb ontvangen. U bericht in de krant is precies wat ons ook is overkomen. Hopelijk worden ze wakker geschud en worden de processen geseponeerd/terugbetaald. Dank u voor het bericht. Met vriendelijke groet, Dyon

    Beantwoorden
  • Ook ik heb daar een bekeuring gehad, 21 juli 2014.
    Gecorrigeerde snelheid 89km/h, toegestane snelheid 70km/h. Boete €168,00.
    Zelfde locatie als bij u.
    Boete al wel betaald, in verwarring door alle borden.
    Ik wens u veel succes met uw initiatief en blijf graag op de hoogte.
    mvg Hannie Eikenaar

    Beantwoorden
  • Op dezelfde datum als u ook volgens de gegevens 93 km/u gereden terwijl er 70 km/u zou zijn toegestaan. Of ik maar even 260 euro wilde betalen. Ik ben een gewetensvolle bestuurder. Ben , net als u, op onderzoek gegaan en heb van de situatie een filmpje gemaakt. Afgaande op de door mij ontvangen foto heb ik de locatie van de flitser vastgesteld, op deze locatie was de snelheid toestaan van 90 km/u. Heb beroep aangetekend en ben in afwachting van een reactie (die tot 26!!!!! weken op zich kan laten wachten). Ik sluit mij, naast de reeds door mij genomen aktie, aan bij uw protest en hoor graag wat er verder van mij verwacht wordt.

    Beantwoorden
  • Op 21 juli 2014 heb ook ik daar een bekeuring gekregen. Mij gemeten snelheid was 86 km, gecorieerde snelheid 83 km. Boete €111,- Als ik in beroep wilde gaan zou ik dat hebben moeten doen voor 25-09-2014. Eerlijk gezegd dacht ik inderdaad waarschijnlijk een bord over het hoofd gezien te hebben, terwijl ik daar toch elke dag heen kom.De locatie was volgens het schrijven van het CJIB tussen HMP 14.25 enHPM18

    Beantwoorden
  • Hallo Jos Roose,
    Na het lezen van deze blog wil ik u graag laten weten dat ik net als u op 1 juli geflitst ben op de N261 HMP 14,25 t/m 18,00. Ik reed toen 81 km per uur volgens de beschikking mocht ik dus maar 50. … Totaal onverwacht een bekeuring . Ik was er verdrietig door boete 341,00 euro. Hoe was dit mogelijk. Uiteindelijk met het gevoel “dit win ik toch nooit” de bekeuring maar betaald. Elke keer dat ik over deze weg rijd denk ik waar ben ik dan toch geflitst? (ja ergens tussen HMP 14,25 en 18,00…)Ik wens u veel succes in uw initiatief en hoop graag van u te vernemen.
    Met vriendelijke groet,
    Jolanda Staps

    Beantwoorden
  • Hallo,

    Ook ik ben op deze weg bekeurd.
    Ik rijd die weg bijna iedere dag naar school en ben dus niet anders gewend dat je 100 of 70 mag (op kruispunten). Van de een op de andere dag mocht je maar 90 en toen weer 70 en toen weer 50. Ook ik ben er in getrapt en gaf inderdaad mezelf de schuld dat ik het niet goed in de gate had. Een boete van 325 euro.. Een duur ritje naar school dus!

    Beantwoorden
  • Ook ik helaas drie boetes gekregen. Ik durf niet meer over die weg. Hoe goed ik ook oplet het is al drie keer fout gegaan.veel gelezen over bezwaar indienen.maar gezien dat wat je ook indient dit vaak zinloos is.

    Beantwoorden
  • Ik ben diezelfde dag ook beboet omdat ik 88 km per uur reed op dat stuk tussen hmp 14.25 t/m 18.00.
    Ik heb meteen bezwaar gemaakt, omdat ik dacht dat het niet klopte. Ik let extra goed op in alle chaos op die weg waar ik dagelijks rijdt. Echter mijn bezwaar is afgewezen. Ik heb nog niet betaald, maar denk ook niet dat ik hier nog iets aan kan doen? Ik hoop dat de boetes alsnog ongegrond worden verklaard. Want de mijne is zoals gedacht dus ook niet terecht..
    Met vriendelijke groet, Samantha Voogt

    Beantwoorden
  • Ook ik heb hier een boete gehad, bij mijn bekeuring stond zelfs de verkeerde hm paal genoteerd, ik vertok uit loon op zand dat is hmpaal 13,5 en op de boete stond de lokatie tussen 12,2-13,5, daar kom ik dus niet langs, ik bezwaar ingedient, standaard brief teruggekregen, ik in beroep gegaan, brief gekregen dat het voor gaat komen bij de rechtbank in Tilburg, krijg ik na diverse brieven opeens een brief dat ik te laat met mijn beroep was, brief verstuurd op de 7de, moest voor de 12de en hun beweren dat ze hem de 16de ontvangen hebben, nu moet ik bewijzen dat ik hem de 7de verstuurd heb, ben er een beetje klaar mee

    Beantwoorden
  • Ja, ook wij! Zijn eveneens gaan kijken, maar politie/gemeente/kortom iedereen houdt voet bij stuk! Rijden nooit te hard, ik niet en mijn vriend ook niet, en nu ineens een boete van (ik dacht) 112€! Zijn allebei student en kunnen het geld wel beter gebruiken…

    Beantwoorden
  • Geen toeval meer. Ook ik heb daar een boete op die dat om 14.02 uur gekregen. Ik reed volgens de boete 84 km/u. 102€ moet ik betalen. Hoe meld ik me aan.

    Beantwoorden
  • ook ik ben daar geflist op 01-07-2014 op en ook op hmp 14,25 tot 18,00 . ps ik reed daar 58 na correctie 55 km waar 50 toegestaan was ..

    Beantwoorden
  • Ik ben eerder daar geflitst met een hele hoge boete omdat er gewerkt werd. Ik wist ook niet hoe hard ik mocht vanwege de vele verwarrende borden. Op die dag (in mei) zijn er 100e mensen in deze “geld -val ” gelopen. Ik reed niet eens hard want had wel door dat dat niet ging maar hoe hard je wel mocht was wegens de rommel en drukte niet te zien. Ik heb de boete betaald omdat ik dacht dat ik zoals iedereen er toch geen zak aan kan doen.

    Beantwoorden
  • Hoi ook ik heb bekeuringen gekregen daar en al betaald. Kan ik hier nog iets mee en hoe kan ik contact opnemen?

    Beantwoorden
  • Beste Jos,
    Op 22-7, bij dezelfde HMP als u, met een gecorrigeerde snelheid van 91 km/uur en een toegestane snelheid van 70 km/uur een boete van 189 euro opgelopen. Helaas al betaald. Bon heb ik nog wel liggen. Succes met uw actie!

    Beantwoorden
  • Geachte Heer Roose,

    Op 26 mei 2014 is met Ons voertuig een verkeersovertreding begaan. Zo begint het verbaal en dan volgt:
    Overschrijding maximum snelheid op autowegen buiten de bebouwde kom met 6 km/h (verkeersbord A1 + wegdek.
    locatie n 261 hmp 14.25 t/m 18.00 Waalwijk
    26-5-2014 13:56 uur
    toegestane snelheid 50
    gemeten 59 km
    correctie 56 km

    Volgens de borden mag je hier 70 km per uur. Wij rijden al jaren geen verkeersboetes zowel zakelijk als privé. Deze boete 51 EURO viel ons rauw in de brievenbus. Graag ga ik voor dit geld uit eten of ander uitstapje. Wij denken dat onze boeten ook ten onrechte is en wij hopen dat U ook voor ons iets kunt betekenen.

    groeten Ivo

    Beantwoorden
  • Geachte meneer Roose,
    Ook ik ben op deze weg geflitst. het gevolg een boete van
    € 234,00. moet je niet binnen een bepaalde termijn bezwaar maken? Of kan dit altijd nog?
    Ik ben benieuwd wat u kunt bereiken.

    met vriendelijke groet,
    Caroline van Ree

    Beantwoorden
  • Hallo, op 14-06-2014 om 19:09uur ben ik ook geknipt (62 waar 50 was toegestaan). Boete bedroeg €127,-. Ben benieuwd of ik ook op een bepaalde grens heb gereden en wat is het advies?

    Groeten, Ed.

    Beantwoorden
  • Ook ik heb een bekeuring gekregen op deze weg..ik heb de boete al wel betaald, maar had ook wel mijn twijfels. Kan ik hier nog iets tegen doen ?

    Beantwoorden
  • Ook ik heb op 21 juli 2014 bij de zelfde HMP op de N261 bekeurd reed daar 83 KM terwijl ik dacht 90 km te mogen rijden was dus niet te hard.Volgens hun reed ik 13 km te hard met correctie was dat 80 KM boete van 70 euro.Vond dit niet terecht, Hoop dat er iets aan gedaan kan worden?

    Beantwoorden
  • Maarliefst een boete gehad van 325,- op 13 mei 2014. Wat een puinhoop daar. Dacht dat ik 70 mocht, maar was dus 50 op dat stukje. Echt hard geld!

    Beantwoorden
  • 1 juli reed ik 63 gecorrigeerd 60 km waar je ineens maaf 50 km zou mogen rijden. Heb de boete van 93 eur al wel betaald. Kan hier nog iets aan gedaan worden?

    Beantwoorden
  • Geachte Heer Roose,
    Ook ik Heb daar op 21-Juli 2014 een proces gehad, dacht daar 90 KM te mogen rijden. Reed 83 KM volgens de flitser te hard? Prijs 70 Euro,heb ook al betaald. Hoop dat er nog iets aan gedaan kan worden?

    Beantwoorden
  • Geachte
    op 19 juni 2014 heb ook ik hier in mijn ogen een onterechte bekeuring gekregen van 234,- euro.
    De omschrijving van de bekeuring is als volgt,overschrijding maximum snelheid op wegen buiten de bebouwde kom met 21 km/h
    Lokatoe N261 Middenbrabantweg Loon op Zand
    volgens de boete was de toegestane snelheid van 50 km/h en ik reed na correctie 71 km/h.
    In mijn belefing was daar gewoon een snelheidsbeperking van 70 km/h, ook na het terug gaan kan ik niet zien waar ik 50 km/h had moeten rijden op de N261 bij Loon op Zand.
    Na opvragen van de foto en een antwoord van ja mijnheer het klopt toch echt, heb ook ik maar betaald.

    Ronald van Dijk

    Beantwoorden
  • Beste meneer Roose,

    Bedankt voor uw initiatief. Ook ik ben die dag geflitst met 6km te hard (dus reed nog geen 90, kan daar ook niet in de ochtendspits). Ik heb de boete inmiddels wel betaald. Ik hoor graag wat de uitkomst is van uw acties.

    Met vriendelijke groet,

    Beantwoorden
  • Heb precies hetzelfde meegemaakt….. ik snapte er al niets van!!!
    Hoe kunnen we ons geld terug krijgen… weet iemand dat????

    Beantwoorden
  • Bij mij ook, ik reed 9 km te hard volgens de boete. Ik reed 79 km per uur. Een bedrag van 320 euro is niet niks. Dit is al betaald maar als ik het terug kan krijgen, zou dat mooi zijn natuurlijk!

    Beantwoorden
  • Ik heb ook een bekeuring gehad, maar al wel betaald. Ik reed 80 waar je volgens hun 70 mocht. Het is toch een week boodschappen wat ze van je onterecht afpakken. ben gaan opletten en inderdaad je mag daar 90.

    Beantwoorden
  • Geachte heer Roose,

    Ik waardeer uw initiatief zeer, aangezien ik eveneens meen dat het onterecht is dat men bekeurd wordt als gevolg van een zogenaamde snelheidsovertreding in dit oerwoud van verkeersborden. De maximumsnelheden wijzigen zo vaak en op korte trajecten dat het noodzaak is om op je rem te gaan staan. Ik kreeg mijn bekeuring van € 234,00 n.a.v. een ‘vergrijp’ op 16 mei 2014; ik reed 71 km/u waar op dat stukje slechts 50 km/u was toegestaan. Het zou gerechtigheid betekenen als dit bezwaar iets oplevert.
    Alvast bedankt voor je moeite,
    Henri Klijn

    Beantwoorden
  • Ik ben daar ook geflitst op een eerdere datum dan 22 juli. Ik heb er 80 gereden en in de brief stond dat ik er 50 mocht rijden…ik ben ook gaan kijken en idd daar staan borden van 50, 70 en 90 zo dicht op mekaar dat je bij jezelf denkt het zal wel zo zijn. Die 300 euro is met pijn betaald maar of het terecht was???

    Beantwoorden
  • Ik heb een bekeuring gehad op 21-07-2014 deze weg van 168 euro 19 km te hard, waar je 70 zou mogen is 92 gereden. Overal stonden borden en ik heb echt goed opgelet. Maar blijkbaar niet goed genoeg dacht ik. Ik baalde zo hard dat ik hem meteen betaald heb. Nu ik kijk had ik tot 25-09-2014 beroep aan kunnen tekenen. heb ik niet gedaan. Nu moet ik zeggen dat met de dag de borden veranderden dus ik dacht dat het ook weinig nut had om bezwaar aan te tekenen. Het zou fantastisch zijn als via een gezamenlijke actie toch nog iets breikt zou kunnen worden.

    Vriendelijjke groet
    Henreitte

    Beantwoorden
  • Beste meneer Roose,

    Ook ik ben op deze dag, 22-07-2014, geflitst op de N261. Om precies te zijn tussen hectometerpaal 14,25 en 18,00. Erg waarschijnlijk dat het dan de flitsauto waar u ook door bent geflitst betreft.
    Mijn gemeten snelheid was 84 km/h, gecorrigeerd naar 81 km/h. Uitkomst: 93,00 euro boete, met administratiekosten erbij opgeteld.
    Ik heb inmiddels al betaald, maar kan hier nog iets aan gedaan worden ? Ik vond het al raar dat ik was geflitst, maar nu ik uw verhaal gelezen heb word mij al meer duidelijk.
    Ik hoop iets van u te horen!

    Met vriendelijk groet,
    Coen

    Beantwoorden
  • Beste,
    Ook ik heb een boete gehad voor snelheid op de N261 ter hoogte van Sprang Capelle. Toevalliger wijs, had ik op dat moment een gesprek met mijn bijrijder over de snelheid en de extra hoge boetes die gelden bij wegwerkzaamheden, vandaar dat ik ook netjes de aangegeven snelheid van 70 reed ( welke ook gemeten is ). Echter blijkt er ineens een stukje van 50 km/u te gelden in de richting van Tilburg. 20 km te hard en na correctie blijft er 17 over. Dikke boete van 183.00 euro binnen gehad. Datum was 17 mei, 16:35 uur thv hectometer paal 14.25 tm 18.00 bij Waalwijk.

    Hopelijk kunt u hierin bijstaan met uw zaak.
    Groeten
    Joris

    Beantwoorden
  • Op 22 juli heb ook ik een boete gehad op deze plek ik reed met aftrek 9 kilometer te hard, ik reed dus 79 km . En dit koste me 55 euro.

    Beantwoorden
  • Ook ik heb een bekeuring ontvangen op de N261 en wel voor 22 mei 2014 om 21.41 uur. Was ook erg verbaasd. Al 40 jaar niet te hard gereden. Let daar erg nauwkeurig op. Het was erg chaotisch met borden en we waren net getuige van de doorkomst van de koninklijke familie met veel politie dus we gingen er vanuit dat we daardoor toch een bord over het hoofd hadden gezien. We hadden wel meteen het gevoel dat het niet klopt. Foto opgevraagd, maar daar is amper op te zien waar deze genomen is omdat het donker was. Ben altijd erg zorgvuldig met de snelheid maar zeker op wegen waar wegwerkzaamheden zijn. Deze mannen verdienen dat. . Hopelijk kunt u nog iets betekenen voor de gedupeerden.
    Groetjes,
    Rianne

    Beantwoorden
  • Hoi
    Ook ik hem 2 boetes binnen gekregen op de N261. Verdeeld over 2 verschillende dagen en ik heb voor allebei de boetes bezwaar ingediend. Ik dacht dat ik toch nooit kon bewijzen dat de maximum snelheid continu veranderd dus heb ik via een andere reden bezwaar ingediend. Er stond namelijk op de bekeuringen dat de gemeente ‘Loon op Zand’ en de plaats ‘Loon op Zand’ was. Op allebei de bekeurde dagen ben ik hier absoluut niet geweest.
    Met vriendelijke groet

    Beantwoorden
  • Hallo
    Ook ik ben geflitst op deze weg, precies tussen hmp 14,25 en 18.
    Dit was op 13 mei 2014. Er staat, dat ik 50 mocht en ik reed 61.
    De boete van 75,00 heb ik inmiddels betaald, maar kom nu pas uw blog tegen. Kan ik hier nog wat aan doen? Ik heb de foto destijds niet opgevraagd, kan dat alsnog?

    Beantwoorden
  • Ik heb dus ook een flinke boete binnen gekregen als volgt : op 28-10-2014 op de n261 de boete bedraagt dan ook €390 euro
    Ze zeggen in de brief dat er een toegestane snelheid was van 70 kmh waar normaal 100 kmh toegestaan is en ik reedt zelf 104kmh terwijl ik geen bord heb gezien dat het er op dat moment 70 kmh was. Oplichters zijn het !!!!

    Beantwoorden
  • Ook ik kreeg een boete. Op 26-6-2014 boeten van € 84. Ik zou op de N261 HMP 14,25 t/m 18,00 waalwijk, 62 km/h te hebben gereden waar op dat moment 50 km/h gereden mag worden. snap er niks van, maar ik heb de boete wel betaald, voor 9 km overschrijding (na correctie)

    Beantwoorden
  • Beste meneer Roose,

    Ik ben ook geflitst op 22 juli 2014, precies dezelfde situatie. Helaas heb ik de hoge boete meteen betaald, kan ik nu nog iets doen?

    Heel graag hoor ik van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mirjam Venderbos

    Beantwoorden
  • ook ik ben geflitst op 17-06-2014 om 19:57u toegestane snelheid 50 km per uur kwam van stuk weg van 90 naar 70 km per uur en was snelheid aan het minderen naar 50 km helaas geen tijd genoeg.
    met vriendelijke groeten
    gerrit

    Beantwoorden
  • Die controleurs hebben het in hun broek gedaan van het lachen. Onduidelijke bebording, dus bingo, iedereen op de bon. Niet nadenken of er wellicht iets aan de borden zou mankeren.

    Beantwoorden
  • ik ben daar op 24-6 geflitst….ik reed daar rond 14.20 en reed met de verkeersstroom mee…..van 70 plots naar 50 km/uur…bingo!

    Beantwoorden
  • Ik ben op 31 mei 2014 daar geflitst en kreeg een boete van 279 euro. Ook ik heb de foto opgevraagd en heb bezwaar gemaakt en aangegeven dat de veelheid van borden én de steeds wisselende rijstroken die je moet gebruiken ertoe leiden dat je niet alles niet goed kunt meekrijgen. Nog diezelfde week kreeg ik een (standaard)brief dat mijn bezwaar ongegrond was verklaard.
    Uiteraard heb ik inmiddels betaald, maar ik kreeg er een zure smaak van in mijn mond en vond de (hoogte van de) boete niet terecht.

    Beantwoorden
  • Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht. Na ontvangst van de bekeuring heb ik voortaan op het betreffende stuk flink afgeremd en ben ik extra zacht gaan rijden en dus NIET met de stroom mee. Dat leidde tot vervelende reacties van mensen die achter mij reden: met groot licht knipperen en toeteren, waardoor ik me zeer onbehaaglijk voelde. Met andere woorden: de bekeuring heeft ook geleid tot ongewenst verkeersgedrag en daardoor onveilige situaties.

    Beantwoorden
  • Hallo,
    Ook ik heb maar liefst 2 maal te hard gereden en totaal kwam dit op een boete neer van €280. Dit was ook op het stuk waar je maar 50 mocht en ik reed 70.
    Heeft het nog nut hierover te reclameren na zo lange tijd. Ik heb de bekeuring zelf niet meer en alleen nog maar een betalingsbewijs van mijn bank.

    Beantwoorden
  • Ik heb hier onlangs ook een boete van ontvangen. Flink gebaald want het is gewoon erg veel geld. Wel betaald zodat ik het snel zou vergeten, maar niet overtuigd dat ik te hard heb gereden. Vandaag krijgt mijn man op hetzelfde stuk ook een boete en ik ben gaan browsen om meer info te vinden over boetes op deze snelweg en vind jouw website. Ik vind het heel erg dat de overheid deze situaties onduidelijk maakt en misbruik maakt van ons door ons als melkkoe te behandelen met de smoes van verkeersveiligheid. Fijn dat je dit initiatief hebt genomen.
    Hoop dat we samen sterk staan en hier iets aan kunnen veranderen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.